Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Drelowie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Asystent rodziny

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Szkolna 10 21-570 Drelów
Data ogłoszenia
2015-05-20
Termin składania dokumentów
2015-06-01
Wymagane wykształcenie
Wymagania związane z wykształceniem: a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
Wymagania związane ze stanowiskiem
Wymagania związane ze stanowiskiem: a) nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona; b) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego; c nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; d) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie; e) posiadać nieposzlakowaną opinię; f) posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz powinien korzystać z pełni praw publicznych. Wymagania dodatkowe: - znajomość ustawy o pomocy społecznej, - znajomość zagadnień samorządu terytorialnego i interpretacji przepisów prawnych, - znajomość obsługi komputera. Preferowane cechy osobowości kandydata: - komunikatywność, - odporność na stres - umiejętność pracy w zespole, - dokładność, - odpowiedzialność.
Zakres obowiązków
Zakres obowiązków: 1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, 2)opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej; 3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; 4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych; 5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych; 6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi; 7) wspieranie aktywności społecznej rodzin; 8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; 9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej; 10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych; 11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych; 12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin; 13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci; 14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną i przekazywanie jej po każdym  miesiącu pracy z rodziną kierownikowi GOPS; 15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny kierownikowi GOPS; 16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną; 17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach; 18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny; 19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowaw art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty: - życiorys (CV) - list motywacyjny - dokumenty potwierdzające wykształcenie /odpis dyplomu wraz z suplementem/ i przebieg zatrudnienia (kserokopie) - kwestionariusz osobowy - oświadczenie o niekaralności - oświadczenie o stanie zdrowia / o braku przeciwwskazań do pracy na wskazanym stanowisku - oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji (klauzula poniżej)
Warunki pracy
Forma zatrudnienia: umowa zlecenie
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać pocztą lub składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Drelowie ul. Szkolna 10 w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko asystenta rodziny”, w godz. 8:00 do 15:00 w terminie do 1 czerwca 2015r. Oferty nadesłane pocztą będą rozpatrywane tylko pod warunkiem ich fizycznego wpłynięcia do GOPS Drelów w terminie do 1 czerwca 2015r. Aplikacje, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej GOPS Drelów www.gopsdrelow.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy ogłoszeń GOPS przy ul. Szkolnej 10. Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane. Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy. Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami ) oraz z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)
Załączniki
  • pdf pobrano: 16 razy

  • Wybrany kandydat
    Dagmara Byczyk, zam. Brzozowica Duża

    Uzasadnienie wyboru
    Pani Dagmara Byczyk spełniła wymogi formalne. Posiada wykształcenie pedagogiczne oraz doświadczenie zawodowe w pomocy społecznej.
    Dagmara Byczyk, zam. Brzozowica Duża

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Małgorzata Kalenik
    Dodano do BIP dnia 20-05-2015 13:45:23